AEG F99015VI0P

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG F99015VI0P op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,9

Liz56 08-07-2012
Geschreven voor: AEG F99015VI0P

Pluspunten: zeer stil, resttijd wordt op vloer weergegeven, voldoende wasprogramma's, gemakkelijke bediening.

Minpunten: Na jaren Miele te hebben gehad heb ik me om laten praten en voor de AEG gekozen. Dat had ik beter niet kunnen doen. De machine droogt helemaal niet goed, niet alleen is alle plastic nat, maar ook alle plastic rekken in de machine blijven nadruppelen. Het bestek is niet schoon. De bovenkorf zit aan de achterwand vast met een zuignap, bij uithalen van de vaat staan glazen en kopjes te dansen in het rek en vallen om. De kleur van de rekken/korven is zilvergrijs en vallen optisch gezien weg tegen de achter- en zijwanden.
De bestekkorf is veel te hoog, erg onhandig met uithalen.
De deur is erg zwaar in gebruik.
Het onderrek loopt helemaal niet lekker in en uit de machine, er zit een 'knik' waar het rek overheen moet.
Bovendien kiepert het rek naar achteren als er nog borden achterin het rek staan.
De machine na drie weken laten ophalen en omgeruild voor een ander merk (Miele).

Mvr van Veen 08-04-2012
Geschreven voor: AEG F99015VI0P

Het klopt inderdaad dat de machine zeer stil is en ook ruim voldoende mogelijkheden biedt om de vaat te verdelen.En waarschijnlijk zal het ook wel kloppen met de zuinigheid. Maar nu juist datgene waarvoor je een afwasser koopt, nl het afwassen en drogen van de vaat, gaat deze machine helemaal de mist in. En over het bedieningsgemak valt ook nog wel wat af te dingen. Zelfs ons oude bakkie van toen 450 euro en een 13 jaar oude Bosch elders in ons huis gaven en geven een fantastisch was- en droog resultaat. Deze AEG hebben we een aantal weken weken geleden gekocht in de veronderstelling dat we een super machine in huis hadden gehaald en zo werd ie ook aangeproezen door de verkopers. We hebben zelfs uitdrukkelijk gevraagd om het was- en droogresultaat omdat we bij reviews van andere machines dit juist als kritisch punt zwaar hebben laten wegen. We vinden deze ergernis dermate dat we liefst nog vandaag van dit apparaat afwillen

RJN 19-07-2011
Geschreven voor: AEG F99015VI0P

Voordeel, de vaatwasser is enorm stil en geeft via projectie op de vloer de resterende afwastijd aan.
Verlichting in de kuip is zeer prettig.
Dat was het dan ook wel een beetje. Voor dit enorme bedrag valt het enorm tegen!
Nadelen na 5 weken:
Slecht droogresultaat, regelmatig zijn kopjes (bovenkant) en bestek nat.
Gammele korven, als je de bovenste korf eruit trekt, valt het alles wat er al in staat om, doordat het eruit trekken niet soepel gaat. Onderste korf blijft vaak hangen en kiept naar achteren als je enkel achterin borden hebt staan, zeker wanneer de klep niet helemaal geopend is.
Afwasresultaat is niet al te best. Vaak etensresten bij het bestek en borden. (ook bij ruim opzetten/indelen van de vaat).
Na 4 weken is het zoutreservaat en glansspoel leeg (staat ingesteld in de iets beneden gemiddeld en dat is tevens de fabrieksinstelling)! Bij mijn vorige Bosch vaatwasser was het eens in de 6 maanden voor zout en eens in de 8 weken glansspoelmiddel.
En dan de knoppen..... de aan-uit gefunctioneerd prima, de andere twee moet je heel wat kracht op zetten wil je door het menu/programma kunnen lopen (zeker geen makkelijke bediening). Je krijg er zere vingers van, en heb het gevoel dat de boel aan de binnenkant afbreekt, zoveel gewicht moet je erop uitoefenen.De monteur heeft bij mij alles al vervangen (ja na 1 week al), maar dat mocht niet baten. Mijn inziens een constructiefout. De vaatwasser is nu terug naar AEG, mijn geld krijg ik terug, dat is zeker wel een goede service van AEG. Over de service valt verder niets te zeggen, maar ja, je koopt een apparaat om ermee te kunnen werken.
Voor mij geen AEG vaatwasser (Ik heb wel AEG magnetron en oven welke wel goed werken, het gaat enkel om de ervaring met dit model vaatwasser).